Medytacja dla urzeczywistnienia swoich marzeń - i osiągnięcia swoich celów


Wierzę w moc pozytywnych intencji, wierzę w cuda. Wierzę też, że jeśli czegoś bardzo pragniesz, jesteś bardzo zaangażowany w realizację swoich zamierzeń i nie poddajesz się to cały wszechświat prędzej czy póżniej zacznie Cię wspierać w osiągnięciu tego co sobie założyłeś. Wszechświat pomoże Ci urzeczywistnić Twoje marzenia. 

Przedstawię Wam dzisiaj piękną medytację,  która napełni Cię optymizmem i otworzy drogę do osiągnięcia tego o czym marzysz. Nie mogę zagwarantować, że ona zadziała lub, że zadziała od razu, ale wierzę w to, że z czasem zaczniesz naprawdę wierzyć w to, że możesz osiągnąć każdy rozsądny cel jaki sobie wyznaczyłeś. Twój optymizm i pozytywne myślenie otworzy Ci drogę do celu. 







Wprowadzenie do medytacji. 

Praktykuj 2 razy dziennie przez ok 20 minut. Przygotuj sobie kawałek podłogi. Możesz usiąść ma poduszce do medytacji, na macie lub po prostu na kocu. Zadbaj o to, by było Ci ciepło i znajdź taki czas w ciągu dnia, gdy nikt nie będzie Ci przeszkadzać - to Twój czas ze sobą. Możesz zapalić świece, kadzidło ale wcale nie musisz tego robić. Możesz przygotować sobie stoper lub zegarek by zerkać na niego. Jest to niezwykle potrzebne narzędzie szczególnie gdy praktykujemy sami bez nauczyciele, który nadaje nam rytm. 

Usiądź na podłodze z wyprostowanymi plecami i skrzyżowanymi nogami na wysokości goleni. Zamknij oczy. 



1. Etap pierwszy: odpręż się 

Wykonaj kilka oddechów. Wdychaj powietrze przez nos i wydychaj przez usta. Po kilku wdechach w swoim tempie postaraj się wydłużyć wdech i oddech. Wykonaj kilka takich wydłużonych Odechów a następnie wróć do swojego rytmu oddechowego. Wdychaj i wydychaj powietrze przez nos. Ta prosta technika oddechowa jest bardzo dobrym rozpoczęciem każdej medytacji, jest takim momentem wejścia w stan wyciszenia i odcięcia się od codzienności. 


Następnie zacznij rozluźniać swoje ciało. Zacznij od czubka głowy - rozluźnij ten obszar, następnie rozluźnij zmarszczkę na czole, nos, kąciki ust, odklej język od podniebienia lub po prostu przestać zaciskać ten obszar. Łagodnie przełknij ślinę. Zejdź niżej, rozluźnij - opuść ramiona, ręce, pozwól kolanom łagodnie opadać w kierunku ziemi. Rozluźnij wszystkie możliwe mięście skanując całe swoje ciało od czubka głowy po palce stóp. 


Czas potrzebny do wykonania tej części to +/- 5 minut. 



2. Etap drugi: skupienie 

Skup całą swoją uwagę na oddechu. Wyobraź sobie jak wdychane powietrze wędruje do wnętrza Twojego ciała. 

  • Co czujesz?
  • Co zauważasz?
  • Jakie doznania pojawiają się, gdy skupiasz umysł na odczuciu oddechu?
  • Czy odczuwasz zimno lub ciepło? Ciepłe doznania? Czy twój wdech różni się od wydechu? Zwróć uwagę na wszystkie pojawiające się doznania. Czy to uczucie mrowienia? Może czujesz coś jeszcze?
  • Jeśli przypłynie do Ciebie jakaś myśl, uśmiechnij się do siebie i puść tę myśl wolno. Wróć do skupienia się na oddechu. 
  • Powyższe działania sprawiają, że nawet gdy myśli innych niż tych kontrolujących oddech jest dużo - Ty jesteś w procesie medytacji. Medytacja działa, pracujesz nad uwolnieniem się od stresu i wyciszeniem.


Czas potrzebny do wykonania tej części to +/- 5 minut. 



3. Etap trzeci: otwórz swoje serce

Przejdź do kolejnej fazy medytacji i otwórz swoje serce. Jesteśmy stworzeni do miłości. Miłość jest wszystkim czego nam potrzeba. Przez kolejne pięć minut powtarzaj w myślach: 

„Moje serce jest otwarte. Otwieram swoje serce. Jestem dobry, czynię dobrze i jestem kochany ”. 

lub 

„Jestem otoczony miłością. Miłość jest wszystkim czego mi potrzeba. Dbam o innych. Kocham siebie. Kocham innych ”.


Czas potrzebny do wykonania tej części to +/- 5 minut. 




4. Etap czwarty: Manifest - kreatywna wizualizacja 

Nadszedł czas na Twój własny manifest. Jesteś gotowy i przygotowany do tego, by zacząć manifestować. Najlepiej zacząć od jednego celu i na nim skupić całą swoją uwagę. Z czasem możesz zacząć manifestować więcej i więcej - nawet kilka celów jednocześnie. 

Być może Twoim celem jest otworzenie własnej działalności, zakochanie się lub zadbanie o siebie. 

Mając zamknięte oczy i pozostając w medytacji wyobraź sobie siebie w momencie gdy już udało Ci się osiągnąć ten cel. Jak wyglądasz, w co jesteś ubrany, jakie kolory, jakie kształty są wokół Ciebie, co dokładnie widzisz. Trwaj przez chwilę w tym stanie. Następnie popatrz spójrz w myślach w swoje oczy. 

Czas potrzebny do wykonania tej części to +/- 5 minut. 



Po tym czasie możesz zakończyć medytację lub przejść do kolejnego celu i przeznaczyć na niego kolejne 5 minut. 

Gdy skończysz rozprostuj ręce, wyprostuj nogi, weź głęboki oddech a kiedy będziesz gotowy, delikatnie mrugnij, aby otworzyć oczy. Gratulacje! Dokonałeś czegoś pięknego - wykonałeś potężną medytację uważności, która odprężyła Cię  i zaprowadziła na drogę, która wiedzie do urzeczywistnienia Twojego marzenia. Ciesz się tym uczuciem!





Jeśli w trakcie medytacji poczujesz, że chcesz lub wręcz musisz to zapisać - zrób to. 


W manifestacji chodzi o to, by poczuć energię miłości, radości, ekscytacji tym co chcemy osiągnąć. Będąc przepełnionym tymi uczuciami wysyłasz pozytywne wibracje w świat. Dajesz znać wszechświatowi czego tak naprawdę chcesz. To właśnie jest Twój manifest. Idziesz do przodu pchany siłą pozytywnych emocji i uczuć. 



1 komentarz

  1. Świetna medytacja. Proponuję abyś nagrała ją w formie filmiku np. na YouTube. Dobrze by się tego słuchało, zwłaszcza że masz taki miły głos (znam go z Instastory). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń